KDE Plasm-ината му трънкина (hate outbreak)

в : 1337So what ?

02.26.15

@ 10:38 AM

от GattaNegra

Тия дни преди Нова Година един колега ми разправя “Що не пробваш КДЕ”.
Изобщо не си спомням контекста, явно нещо съм мрънкала.

Всъщност през 2006-та ползвах КДЕ. И ми беше много тромаво, та за това го смених с Gnome2.
Ама Gnome2 стана Gnome3 и не, мерси.

И ето сега, кисна у нас с грип отново, чоглаво ми е и решавам да сложа KDE.
В момента ползвам LMDE 201403, то идва с MATE, което пък е пълен ташак, вместо него имам XFCE4.

Google каза, че за да сложа KDE трябва да инсталирам kde-full.

Ииии… смърт с кисело зеле.
Още при login-а ме заболяха очите от цветове, ефекти, прозрачности, лиги и сополи и  прочее шарении, които изключих моментално. Интерфейса е лигав като охлюв.
Разните прозорци и бутони подскачат под мишката, все едно имат паркинсон.

А на десктопа се оказа, че няма пукната икона. Google ме светна как да си пусна иконите, но естествено, любимия ми шрифт за десктоп смуче.
И да не смучеше – имената са замазани.

Веднага можах да направя сравнение между панела на XFCE с QuickLaunch -а, пълен с всичките мънички иконки, които всеки ден си цъкам и тромавия панел на KDE, където 30 минути се мъчих и не постигнах желания резултат.
Добавянето на икони в панела на KDE е някаква черна магия. QuickLaunch Widget-а е отвратителен, иконите остават на едно място и непрекъснато се разместват из него.

  • добавям quicklauncher widget
  • давам му да е с pop-up
  • десен бутон – добавям си нещицата
  • добавям едно нещо в повече и решавам да го изнеса отвън
  • изнасям го с влачене отвън
  • след 3 минути решавам да го върна обратно.
  • кур! Не се връща обратно, няма начин.
  • изтривам го и опитвам да го поставя наново в quicklauncher-а
  • кур. Пищи ми, че вече тая икона я има.

Създаването на shortcut за firefox  с определен профил ме докара до рев.

  • Менюто -> Firefox -> Денес бутон -> add to panel.
  • Десен бутон на новодобавената икона -> configure -> добавям параметрите на профила.
  • Да ама не. Пищи, че такъв файл нямало?!?! К’ъф файл бе, т’ва е параметър! .

Хванах му цаката накрая и си извадих иконите, обаче как да ги подредя!?

Да, искам си микроскопичните иконки, 12 на брой, на два реда, да си ги цъкам с мишката. Искам си ги и то точно в тоя ред.

  • Така съм свикнала и така ми е удобно.
  • Работя И с мишка И с клавиатура.
  • Geek-овете може и да не пипат мишка, но АЗ я използвам.
  • Налага ми се да кликам с мишка на интерфейси, които НЯМАТ лесен начин да се работи БЕЗ мишка.
  • Рисувам с Gimp.
  • Whatever.
  • Десктоп средата трябва да може максимално да се нагоди според потребителя, а не той да си сменя навиците според средата!

Fuck Off!
И о, да! Наистина има опция колко да са големи иконите, сложих я на 8 или на 9, защо ли обаче иконите в панела не се промениха?

Другото смайващо противно нещо са гигантските tooltips в KDE. Не намерих никакъв начин да ги смаля. А в XFCE са елегантно малки.

По въпроса за долния панел.. Не намерих никакъв начин да накарам долния панел на KDE да се смалява или разширява автоматично. Местих стрелки, нищо. Нито на показаната, нито на обратната посока.

Долния панел  МИ ХАРЕСВА да е малък, когато в него няма нищо. В XFCE става, в KDE -не.
Накрая открих, че това е бъг, докладван още през 2014 г. и така си стои.

  

More configurable my ass.

Мишката ми е Logitech, безжична, отделно имам цифка с копчета и toucpad. Първобитното XFCE успява да ги познае и трите и може едното да е изключено, другото да е за лява ръка, а третото – за дясна. В управлението за мишка на КDE имаше само mouse.

KDE успя да изcrashи поне 15 пъти за двата часа, през които се мъчих с него. Както си правя нещо и тряяяс, всичко изчезва и се озовавам на десктопа. Какво правих ли? Отворих браузър и търсих къде какви настройки да сменям. Отворих Office, за да си запиша. Отворих filemanager за да си намеря една картинка. Нищо особено.

След като за два часа не можах да го накарам това чудо да се съобразява с мен, да работи стабилно и да не се лигави, изобщо не си представям да се опитам да работя на него. Да работя на него имам предвид да го ползвам в офиса, или у нас, да си сметна баланса на месеца, или да обработя някоя снимка например, да напиша имейл, два, двеста…

Лаптопите имат сравнително МАЛКИ екрани! (повечето)! Няма място за всички слизести прозрачни шитни, сенки и дантелки, които е толкова модно да се ръгат навсякъде. Личното ми мнение е, че подобни графични среди не са направени за бърза и ефективна работа.
Стават обаче отлично да викнеш някой ефектен visual plugin на media player-а, да създава настроение, докато опъваш някоя мацка дето е клъвнала на “виж ‘ма к’ъф съм хакер, ползвам linux”.

Та .. KDE Plasma не е мойта бира.

ИИИи.. да. Как щях да забравя. Опитах се да подпитам тук-там дали не може да се махне плазмата, ама не да му сменя стила на Desktop-а, ми изобщо да се разкарат сополите. Отговори ми се, че “то без плазма не е КДЕ”. Е, мерси, явно съм първобитна и ми трябва дърварско нещо, като Gnome2, TWM и XFCE.

49 коментари »

  1. Tsetso Zdravkov каза:

    February 26, 2015 в 1:32 PM

    Tooltips-a ти е голям, защото си махнала ефектите, иначе са полу-прозрачни …
    Това с quicklaunch-a е глупаво… просто кликаш десен бутон на лисицата примерно и даваш pin to taskbar или в КДЕ, always show…
    Но относно цветовете съм съгласен, никой от свободната фондация, КДЕ, Гном фондацийте не се хвана да наеме професионални дизайнери и да направят едно истинско проучване за цветовете, както правят всички големи корпорации…
    Цветовите им теми обикновено са убийствени за очите… а като сложим и лошият brightness control, заради куцата ACPI поддръжка, става мазало…
    Ходи си купи един мак или една боза и не се занимавай с линукски-минукси… айде ще ти издействаме една боза за 89 лв. само. : ))

  2. Ka Hay каза:

    February 26, 2015 в 1:35 PM

    Tsetso Zdravkov , ти си добър човек. Мак =повръщам, Боза=все едно си с отрязани ръце. А ефектите просто не ги искам, на нищо. Compiz беше минималистичен и си ми харесваше, ма ми писна, ти за Мак ми говориш…

  3. Tsetso Zdravkov каза:

    February 26, 2015 в 1:36 PM

    Не съм съгласен и за двете, но дебата е прекалено дълъг… : ))

  4. Ka Hay каза:

    February 26, 2015 в 2:23 PM

    Tsetso Zdravkov я пак ми обясни кое с quick launch-а е глупаво. Явно не си схванал същината на проблема.
    И да ти кажа, официално съм регистриран Linux user от 2005-та година, за тия 10 години имам сумарно по-малко от 120 часа работа на Уйндолс. Прекрасно зная какво искам от работната си среда и как да го постигна.

  5. Tsetso Zdravkov каза:

    February 26, 2015 в 2:26 PM

    Абе то и аз го ползвах 10 години, ама като спрях и се родих… 🙂

  6. Ka Hay каза:

    February 26, 2015 в 2:26 PM

    Добре, хайде, посочи ми 5 причини защо спря да го ползваш

  7. Ka Hay каза:

    February 26, 2015 в 2:29 PM

    И забравих да вметна – лаптоп с линукс от 7 години ползвам всеки ден за по над 12 часа, 8 от които – в офиса. За многозадачна работа, разнообразна, в смисъл не просто да гледам филми, а да правя всичко на него – от-до.

  8. Деян Бороджийски каза:

    February 26, 2015 в 3:16 PM

    Останаха ли още такива ” мацка дето е клъвнала на “виж ‘ма к’ъф съм хакер, ползвам linux”.”

  9. Ka Hay каза:

    February 26, 2015 в 3:19 PM

    Ако ползваше линукс и дружеше с тъпи жени щеше да знаеш. Явно познатите ти са все интелигентни хора 🙂

  10. Ivo Vachkov каза:

    February 26, 2015 в 3:25 PM

    http://www.crunchbang.com … въпреки че от 06/Фев/2015 май проекта спря да съществува 🙂

  11. Деян Бороджийски каза:

    February 26, 2015 в 3:32 PM

    От 2 години Линукс Минт ми е единственната операционна система. Та съм склонен да ти вярвам, че непоносимоста ми към ТП ме е спасила 🙂

  12. Деян Бороджийски каза:

    February 26, 2015 в 3:35 PM

    #! is not dead We are continuing the legacy with #!++. Same sleek crunch – new Jessie packages. https://crunchbangplusplus.org/

  13. Tsetso Zdravkov каза:

    February 26, 2015 в 3:50 PM

    Ka Hay относно 5-те причини.
    Абсолютно нищо няма работещо хардуерно ускорение… или е частично и то само във видеоплеърите…
    Омръзна ми да конфигурирам системата по-дълго, отколкото да я ползвам. И то с безумни конфигурационни файлове.
    Омръзнаха ми Kernel Panics-ите да гледам…
    Омръзнаха ми убийствените за очите графични среди.
    Омръзна ми и хардуера ми да не работи… Като цяло гледам да съм на гребена на вълната, а нищо, което е на по-малко от 2 години, не работи адекватно… И то заради безмозъчните хипари на които не им изнася нещо в кода…
    Ааа да, дори си синхронизираш с клизма телефона, освен ако не е някой умрял от гъдел, стар Андроид под версия 4.2 … : )))

  14. Ka Hay каза:

    February 26, 2015 в 3:56 PM

    Tsetso Zdravkov ми ето ти сам си казваш -” Омръзна ми да конфигурирам системата по-дълго, отколкото да я ползвам.” явно не ти трябва за да свършиш нещо реално, а за да сгърчиш системата и да мрънкаш, че последния шит от гребена на вълната вече е на 5 седмици, а ОЩЕ няма драйвери.. TWM виждал ли си? Една секретарка и с TWM ще си върши работата, ако иска. Другото са лиготии. А даже и бозиса му трябва нацъкване и настройване, и той не работи out of the box, или работи насрано.

  15. Ka Hay каза:

    February 26, 2015 в 4:02 PM

    В смисъл , Tsetso Zdravkov , мойте уважения, ма не ми казваш нищо конкретно. Това са общи приказки. Или трябва да ти вярвам, че си сменяш лаптопа и десктопа всяка година?

  16. Tsetso Zdravkov каза:

    February 26, 2015 в 4:12 PM

    Секретарка с TWM… говориш глупости… да не говорим, че от грозната тема на Libre Office ще е ослепяла след 3 часа…
    И да, настройваш го, защото никога, нищо не работи… то не са крашове, бъгове, мазало…
    Проблеми с Xorg-a… това лайно трябваше да е умряло, преди 10 години…
    Сега ще кажеш: “нали правят Wayland ?!” – Да, ама Уейленд-а се прави от над 5 години и безмозъчните му програмисти, вместо да си го правят, вмомента си правят собствена дистрибуция и графична среда… това няма да бъде в работоспособно състояние никога… Каноникъл подеха да правят нещо, но веднага се появи един безмозъчен хипар и каза “НЕ!” .
    Ние няма да го поддържаме…
    Бе да си гледат работата…
    Купувам си един чисто нов ThinkPad, ако не е OEM преинсталиран, слагам Lenovo update utility, което ми сваля всичко нужно и само си инсталирам офиса примерно и си почвам работата…
    Ако ми потрябва Аутокад, слагам си аутодеск даунлоуд utility-to … пускам го … и бам, след 15 мин. имам инсталирани аутокад 2015, електрикъл кад 2015 и мая 2015… даже и техният клауд…
    А сега го направи т’ва под линукс за същото време…
    Като свободните програми са само жалки подобия.
    Честно казано предпочитам да си платя за нещо и то просто да работи, отколкото да си блъскам главата 3 дни, как да подкарам DXVA примерно или да прекомпилирам нещо 4 пъти, докато започне да работи с SDL2… който в прочем съществува само и единствено, защото Valve се нагърбиха с него… ако трябваше да чакаме хипарите, още щеше да е много далече…

  17. Ka Hay каза:

    February 26, 2015 в 4:22 PM

    Еееех, Цецо.. Говориш ми за няква геймърска машина, на която е задълже да вървят последните игри. Ми гледай си работата, излизат все повече готини игри за Линукс и ще продължават да излизат, понеже хората се светнаха, че MS няма да доминира навсякъде и винаги. За кво ми е уиндоус, ако не за игри?
    Иначе – колкото и игри да съм си купила последните две години, нито една не съм играла. И то не, защото лаптопа ми не идва с бозис7, а защото ме хваща краста само като го пусна.
    Пък ти ми говориш и за последната мая и последния аутокад. Начи, големите фирми, които имат аутокади и бля бля си имат едни специални хора – като седне пачата да рисува дизайн там, вече всичко и е настроено и тя само сяда да цъка. Тия машини няма как да са с линукс, щото в големите фирми хората за да им е мирна главата си купуват лицензи и си имат IT отдел. Демек – нещастния юзър наистина нищо не настройва.
    Виждала съм и другия вариант – гаражен офис, с Photoshop от замундата… и ест. нещо не работи.
    А за секретарката и темата на либрето – ми кво да ти кажа, тя може и с vim да си води записки, стига да вдига телефона и да е любезна и да не си забравя ангажиментите. Всичко зависи от конкретната ангажираност и сфера на дейност на потребителя на дадена система. Не могат да се слагат под общ знаменател.
    Обаче да ми говориш, че на секо пишлеме му трябва бозис и фотошоп само, за да си поства статусите във фейса ..

  18. Tsetso Zdravkov каза:

    February 26, 2015 в 4:32 PM

    Никъде не съм споменавал игри. Казах нов лаптоп, защото като си пусна забележи ОРИГИНАЛНИЯТ кад, (да наистина е такъв и е лицензиран на мое имe – мога и да ти покажа) искам той да работи адекватно.
    Както виждаш съм и с бизнес класа лаптопа, а не гейминг машина…
    Линукса е безполезен дори за офис, при факта, че свободният офис пакет има толкова проблеми с таблици и макроси… да не говорим за съвместимост дори помежду си…
    Ааа да забравих да добавя във всички графични среди за линукс, с изключение на Unity липсва елементарно destop scale… Знаеш ли как изглежда всичко на Full HD или 3К дисплей при 15 инча размер… ужасно!
    В юнити го има, но не скалира всичко и става мармалад… като вината отново не е на Каноникъл.
    Да не говорим за управление на захранване и оттам издръжливост на батерия… проблеми със слийп режима и к’вот се сетиш…
    А хардуерното ускорение не е само за игри душа, имах предвид браузъри, рендиране и каквото се сетиш… дори скролирането в скапаният браузър е бавно и лагаво…
    Ааа да и няма флаш плеър, че сайтчетата, които харесвам го ползват. Пък аз и не обичам HTML 5… 😛

  19. Ka Hay каза:

    February 26, 2015 в 4:32 PM

    И ся, Цецо, ритни се сам. Темата не е бозис срещу лайнозис, а “колко е смотано КДЕ-то”. Ти обаче всеки път ме въвличаш в тоя спор, не те е срам.
    Последно ми каже колко пари си дал за линукс, плащал ли си го някога? Щото МСбозата ти влиза в цената на лаптопа.
    Хипитата, които пишат линукса не са длъжни на никого. Взимаш си системата, ако имаш драми – можеш да я смениш. Ако си избрал дистро с платена поддръжка – плати си и ще ти решат проблема. Ама така от нищото никой не е длъжен да ти дава каквото и да било, нито пък някой те насилва да го ползваш. Навремето беше 1337 да цъкаш linux , щото беше неква мистерия и не всяка руса пача можеше да цъка. Сега с тия out-of-the-box решения “пускаш и тръгва” всеки има поводи да мрънка, щото коркото хора, толкова и претенции. И докато преди се искаше да се вложи малко мисъл как работи системата, сега юзърите искат масово да кликат там с мишката и всичко да е УРА. Ми няма как да стане.

  20. Tsetso Zdravkov каза:

    February 26, 2015 в 4:34 PM

    И да платя, за да ми решат проблема, трябва да пренапишат цялата ОС… ай сиктир. Аз те бъзнах, ти започна flame-a

  21. Ka Hay каза:

    February 26, 2015 в 4:34 PM

    Ми тва си е мойта стена, моа си пиша квото си искам.

  22. Tsetso Zdravkov каза:

    February 26, 2015 в 4:34 PM

    Mи какво ме обвиняваш… 😀

  23. Ka Hay каза:

    February 26, 2015 в 4:37 PM

    Цецо, и аз съм с бизнес клас, ма да ти кажа половината от тия проблеми никога не съм ги виждала. А за макросите в повечето случаи макросите са набити съвсем ненужно и няма абсолютно никаква нужда от тях. Има отворени формати, които са междинни, може да се ползват те, пидиефи и тнт, ма ако чакаш да ми го запазиш в някъв сектантски MS формат и аз да го отворя после .. ай сиктир.
    И като си говоря с държавната администрация всеки път идват мейлите и документите на някви маймуни, щото нами са с MS платено от държавата и за тва ползвам два транслатора за да мога да прочета имейла.

  24. Ka Hay каза:

    February 26, 2015 в 4:39 PM

    Ми обвинявам те щото ей сега ще ме караш да си отворя хисторитата да видя в последните две години колко пъти се опитваш да ме конвертираш в бозис потребител. Мързи ме да ровя, да знаеш.

  25. Ka Hay каза:

    February 26, 2015 в 4:39 PM

    Всичко е въпрос на процедури и стандарти, това е положението.

  26. Tsetso Zdravkov каза:

    February 26, 2015 в 4:39 PM

    Mи аз понеже не искам да ползвам транслатори и да си губя времето с глупости, предпочитам да платя 10 лв. на месец абонамент за Office 365 за 5 акаунта и по 100 ГБ клауд… което е по 2 лв. на човек… демек пак съм на плюс… 😛

  27. Ka Hay каза:

    February 26, 2015 в 4:40 PM

    Бе да си жив и здрав бе. Докато не изкарат бозис, който да ми хареса на усещане – да са живи и здрави и те.

  28. Ka Hay каза:

    February 26, 2015 в 4:41 PM

    За МАК ще си говорим ли? Щото днес не съм подготвена по темта …

  29. Tsetso Zdravkov каза:

    February 26, 2015 в 4:42 PM

    там е същата история. : )
    Даже цветовите теми са по-добри и е още по-опростено. 😛

  30. Ka Hay каза:

    February 26, 2015 в 4:43 PM

    кво?

  31. Tsetso Zdravkov каза:

    February 26, 2015 в 4:44 PM

    нищо-нищо, бягай да спиш… 😛

  32. Ka Hay каза:

    February 26, 2015 в 4:45 PM

    темите на мака са претоварени и нефункционални, поне тия, които съм виждала, а тая лентичка отдолу мога да я оприлича само на използвана лентичка за кола-маска. След два часа работа какво ли няма там. И не можеш да видиш веднага някви неща, ми трябва да кликаш като малоумен.

  33. Tsetso Zdravkov каза:

    February 26, 2015 в 4:46 PM

    Notification center има само в Windows 10 засега… 😛
    Вземи научи клавишните комбинации и няма да имаш проблеми… : )))

  34. Ka Hay каза:

    February 26, 2015 в 4:47 PM

    да де – не може системата да работи както аз искам, щото съм се научила така на система, която го поддържа, ми трябва из основи да си сменям начина на работа. ай не мерси.

  35. Ognyan Manchev каза:

    February 27, 2015 в 1:46 AM

    Какво му е, аз що нямам проблеми?

  36. Ognyan Manchev каза:

    February 27, 2015 в 1:46 AM

    И за да съм в час с хейта, как може хора да харесват минт?

  37. Ka Hay каза:

    February 27, 2015 в 1:54 AM

    Ognyan Manchev аз до скоро бях на минт, ма сега ползвал LMDE, което е по-дебиан някак си. Тва дето ми показваш е напълно разпънато, искам да стои малко и да расте според съдържанието.

  38. Ognyan Manchev каза:

    February 27, 2015 в 1:59 AM

    Абе аз малко като Tsetso Zdravkov съм фен на виндовс интерфейса – може операционна система да нямаха до 7, ама поне на картинки го докарваха. Но пък за софтуерната поддръжка аргументите му са особено невалидни – моят професионален софтуер идва само за линукс, какво правим сега? Btw и на мен наистина ми е писнало от своеволията в OSS света, на които им казват свобода и на лаптопа ме мързи да слагам линукс, освен това софтуер за снимки не е като да няма, ама не точно… линуксът е на машината в сървърното, т.е. килера и тоя скрийншот е от там.

  39. Tsetso Zdravkov каза:

    February 27, 2015 в 2:02 AM

    Съгласен, всеки да ползва това според работата си и удобството си… за мен на линукса мястото е в килера…
    Иначе лично аз също не харесвам Windows до версия 7… от 8/8.1 съм адски доволен.
    Сега да видим 10… но се връщат към 7, което ще ми бръкне в здравето…

  40. Ognyan Manchev каза:

    February 27, 2015 в 2:04 AM

    абе добрият стар латитюд 420 спасява положението с едно lxde на арх, ама естествено има проблеми с драйвера на wifi и новите версии на фейсбук и скайп

  41. Росен Александров каза:

    February 27, 2015 в 2:13 AM

    инак е яко нощем да си говорим за компютри и операционни системи 😀

  42. Tsetso Zdravkov каза:

    February 27, 2015 в 2:14 AM

    ROKO, ти к’во праиш тука бе, трол такъв… 😀
    Бягай, че някой от линукс-бг ще те познае…

  43. Ka Hay каза:

    February 27, 2015 в 2:16 AM

    Момчета, кво му харесвате па на win8 интерфейса? Не ща да съм трол, ма тва е бахти цвъкнята. На интересни ли се прайте?

  44. Ognyan Manchev каза:

    February 27, 2015 в 2:18 AM

    кво е това?

  45. Росен Александров каза:

    February 27, 2015 в 2:25 AM

    къв трол тук трола си ти… А аз не мога да спя.. Предполагам хранително натравяне

  46. Росен Александров каза:

    February 27, 2015 в 2:26 AM

    А на уиндоус много ме кефи като си купя ключ инсталирам го конфигурирам го… Оставя го пусна го след месец и не работи

  47. Росен Александров каза:

    February 27, 2015 в 2:37 AM

    @Ka Hay спокойно не само на теб мъти водата 😀 от 2 години и с мен води същия този спор.. И съм съгласен че в безплатна система не можеш да виниш хората които я пишат, заради това че някой производител се е изсрал и не е дал информация на Linux Foundation че видиш ли те ще разпространят кода му. Вина имат главно производителите.

  48. Росен Александров каза:

    February 27, 2015 в 2:41 AM

    А лично мое мнение е че всеки компютър е създаден да служи на хората а не на корпорациите (както и да им пълни джобовете) които за всяко приложение искат да се знае местоположението ти… Не обичам всяка кирлива платена програмка да осведомява света кога ходя в клозета или кога правя секс….

  49. Marto Jekov каза:

    February 27, 2015 в 7:05 AM

    Marto Jekov liked this on Facebook.

добави

Spam protection by WP Captcha-Free